Mirai na druhém albu Arigató neznají žánrové hranice

Druhá deska skupiny Mirai překvapí svou žánrovou rozmanitostí. Při přípravě novinky Arigató nedrželi hudebníci z Frýdecka-Místecka svou kreativitu na uzdě a vedle přímočarých popových melodií hojně experimentovali. V úzké přátelské spolupráci s producentem Ondřejem Fiedlerem vzniklo album, které překypuje pestrostí a originálními nápady. Deska vychází 27. září u Universal Music, ale od 24. září je k slyšení exkluzivně na Spotify.

 

Právě sázka na jediného producenta je jednou z největších změn, které kapela oproti multiplatinovému debutu Konnichiwa, obsahujícím rádiové megahity jako Když nemůžeš tak přidej, Anděl nebo Chci tančit, udělala. „Desku jsem produkoval celou a na většině písniček se i autorsky podílel. Pracovali jsme na ní rok a půl,“ prozrazuje Ondřej Fiedler, který je podepsán například pod úspěchy písní Lenny, Kryštof, Paulieho Garanda a podílel se i na zmíněné prvotině Mirai.

 

Žánrové hranice jako by na albu Arigató neexistovaly. Mirai zůstávají věrní osobitému pop-rocku, který je katapultoval mezi nejžádanější mladé kapely současnosti, ale nezdráhají se pracovat s těmi nejrůznorodějšími vlivy. „Najdete tam r’n’b, hardcore, ukulele pop a taky divnověci trochu ve stylu Billie Eilish. Čím víc to posloucháme, tím víc nás to baví,“ říká frontman Mirai Navrátil a dodává, že se rozhodně nejedná o album na jeden poslech. Jeho slova potvrzuje také Ondřej Fiedler, podle něhož je druhá deska skupiny vyspělejší a temnější než ta první. „Experimentovat nás s klukama bavilo. Nebáli se jít do tvrdších věcí ani do rapu. Třeba Achilova pata byl původně docela příjemný song s akustikou, který jsme nakonec ve zkušebně – týden před nahrávaním – kompletně překopali,“ poodhaluje.

Jednotlivé písně vznikaly jak u muzikantů doma, tak na cestách. „Některé jsme napsali na Havaji nebo na horách v Česku. Zkrátka kde nás zrovna popadla múza,“ líčí Mirai Navrátil. Nahrávání probíhalo ve studiu u Lukáše Martinka ve Svárově. „Dnešní doba ale nemá limity, takže jsme něco donahrávali i doma. Jen pak máte asi 300 zvukových stop a při třídění a míchání se Ondřej a Ecson Waldes slušně zapotili,“ upřesňuje. Vedle ústřední autorské dvojice Navrátil – Fiedler se zapojil také například oceňovaný písničkář David Stypka, který se na společném songwritingu v Krušných horách podílel na vzniku skladby I přes to všechno. Nechybí ani mnoho nečekaných hostů, včetně Bena Cristovao, pianisty Jana Aleše nebo smyčcového kvartetu Šimona Marka.

 

Producent vyzdvihuje, že členové Mirai jsou špičkovými muzikanty, což bylo během nahrávání velkým přínosem. „Skoro všechny songy, ve kterých hraje celá kapela, se nahrávaly živě ve studiu. Nástroje jsme netočili zvlášť, ale společně na jeden pokus. Tím jsme dosáhli energie, kterou fanoušci znají z koncertů. Písně si tím uchovaly svoji duši,“ pochvaluje si Fiedler.

 

Na adresu skupiny navíc nešetří chválou a označuje ji jako „aktuálně nejlepší českou mladou kapelu.“ Kdyby byly některé písně z novinky nazpívané anglicky, pro svou nápaditost by podle něj měly šanci oslovit i zahraniční posluchače. „Při tvorbě této desky do sebe všechno zapadlo. Ve výsledku by nezněla tak, jak zní, kdybychom nebyli dobří přátelé, kteří spolu jezdí i na dovolené,“ shrnuje.

 

Nové album Arigató, které v rádiích uvedly úspěšné singly OTCHI a Hometown, představí Mirai naživo na podzimním turné – poprvé ve velkých sálech. Vrcholem šňůry bude 3. prosince vystoupení v pražském Foru Karlín.

 

MIRAI TOUR 2019

  1. 11. 2019 Herálec – KD Herálec
  2. 11 2019 Bratislava – Ateliér Babylon
  3. 11. 2019 Ostrava – hala Tatran – vyprodáno
  4. 11. 2019 Brno – Sono centrum – vyprodáno
  5. 11. 2019 Brno – Sono centrum
  6. 12. 2019 Praha – Forum Karlín

 

Vstupenky jsou k dostání v síti Ticketportál: https://www.ticketportal.cz/event/MIRAI