Praha / Panenský Týnec – Tři dny multikulturního Open Air Festivalu proměnily letiště u Panenského Týnce na skvěle šlapající město zábavy s 24 tisíci obyvateli. Druhé pokračování “OAFu” ukázalo, že festival si za dva roky dovedl poradit s dětskými nemocemi (i pubertou) a již nesmazatelně patří do rodiny největších českých festivalů. To vše díky skvělým kapelám, nasazení produkce, partnerům a především návštěvníkům, kteří na letišti vykouzlili opravdovou rodinnou a pohodovou atmosféru.
“Odpočinek neplánujeme,” vzkazuje promotér festivalu Michal Lukeš s tím, že zítřejším ránem začínají práce na Open Air Festivalu 2012. “Jen bychom rádi podotkli, že nemáme ambice typu prolomení hranice 30 tisíc lidí – chceme růst do kvality, ne do kvantity, protože na velikosti mnohdy nezáleží,” dodává usmívající se manažerka festivalu Marie Marková. Ten opět nabídne zimní předprodej velmi výhodných vstupenek, ovšem jména vystupujících jsou samozřejmě zatím jen ve fázi úvah. To znamená i šanci fanoušků promluvit do jejich výběru – třeba prostřednictvím Facebookového profilu Open Air Festivalu (www.facebook.com/openairfestival).
Přenos z festivalu sledovalo desítky tisíc diváků
Sledovat živě dění z festivalu i koncerty vybraných hvězd – to nabídl i letos rozsáhlý přímý přenos z festivalu. “Podařilo se nám vyjednat práva na odvysílání koncertu Leftfield, Interpol, Goose i Good Charlotte,” shrnuje radostně čtveřici největších vychytávek dramaturgyně festivalu Milena Palečková. Diváci si užívali největší živý přenos z festivalu v rámci ČR. Přesný počet diváků teprve počítají “IT OAFáci”, výsledná čísla budou znát do několika dnů.
Pro připomenutí – vloni si na Open TV (sekce webu openairfestival.cz) nebo na iDnes.cz naladilo přenos z letiště zhruba 30 tisíc lidí. Stejně jako vloni budou mít fanoušci i letos šanci shlédnout rozhovory a reportáže ze streamingu v rámci Open TV na webu festivalu. Tyto pořady se na webu objeví v příštích dnech. Technologicky náročný streaming technologií Silverlight i Flash nabídl veřejnosti generální partner festivalu společnost Telefónica Czech Republic ve spolupráci s firmami Livebox, CSC a Prozeta. Streaming ovšem nebyl z technologického hlediska jediná libůstka, kterou “OAF” díky svému generálnímu partneru nabídl. Čipové náramky beepcube umožňovaly jednoduché čerpání slev a výhod, ale i propojení offline a online světa. Stačilo vyfotit se ve fotostudiu Think Big a “pípnout” se náramkem beepcube u čtečky. Výsledkem byla otagovaná fotografie na Facebooku majitele beepcube.
Fanoušci si staví festival
Jak bude vypadat “OAF” 2012? O tom mohou rozhodnout i fanoušci festivalu. “V příštích dnech budeme stahovat všechny příspěvky z diskusí na Facebooku, webu openairfestival.cz i O2 Extra,” prohlásil Tomáš Dufek, manažer pro sponzoring a eventy společnosti Telefónica Czech Republic. “Chceme, aby “OAF” tvořili právě jeho fanoušci a členové O2 Extra Klubu a pomohli nám rozhodnout, jak ho dál rozvíjet,” dodal.
OAF 2012 zároveň vyhlásil první soutěž – o nejzábavnější příběh z letošního ročníku. Nejlepší “story” bude festival vydávat na svém webovém blogu a autor příspěvku, který získá největší odezvu na sociálních sítích (likes), získá 2 VIP vstupenky na příští ročník festivalu.