Ve dnech 4. – 6. října 2010 se do Brna vrací po třech letech Lumírova Tříska, aneb reklamy, které se vám dostanou pod kůži. Tentokrát však jako multimediální festival filmu, hudby, reklam a workshopů.
Lumírova tříska, aneb reklamy, které se vám dostanou pod kůži, vznikla v roce 2004 jako jeden ze studentských projektů na Fakultě multimediálních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V letech 2005 a 2006 se konaly první dva ročníky na brněnské Flédě a setkaly se s velkým diváckým ohlasem. Letos se Lumírova tříska vrací na místo činu, ale nyní již s mnohem šírším záběrem. Vrací se jako multimediální projekt, který si klade za cíl nejen bavit, ale i vzdělávat ve všech mediálních a úzce příbuzných oblastech. Lumírova tříska je o zábavě a reklamách. Ale nejen o nich. Snaží se koncentrovat na veškeré netradiční aktivity.
Festival zahájí v pondělí 4. října od 20 hod. na Flédě pásmo vybraných studentských filmů z československých filmových škol, které jsme pojmenovali Úrody ze školních zahrádek. Vybrali jsme pro vás to nejlepší, co vyprodukovaly filmové školy v Česku a na Slovensku za poslední léta. Ve čtyřhodinovém pásmu se můžete těšit na studentské filmy všech žánrů, které získaly ocenění na různých českých i zahraničních festivalech a soutěžích. Pokud budete mít chuť si od filmů na chvíli odpočinout, anebo chcete přijít jen tak posedět, není problém. Hlavní bar v předsálí bude otevřen po celou dobu projekce a po jejím skončení i s doprovodnou hudební produkcí. Vstupné je dobrovolné.
Během festivalových dnů se budou také konat workshopy na brněnských vysokých školách s předními českými odborníky na reklamu a média. Konkrétně se můžete například těšit na přednášku o neuromarketingu, marketingu na sociálních sítích nebo o problematice reklamy a práva.
Festival Lumírova tříska vyvrcholí ve středu 6. října opět na brněnské Flédě. Večer nazvaný Reklamy, které se vám dostanou pod kůži bude přehlídkou nejkreativnějších československých a zahraničních spotů. Jsou různé reklamy. Hezké, škaredé, vtipné, trapné, smutné, dojemné, oblíbené i nenáviděné. Ale jen některé se vám můžou dostat pod kůži 😉 Pečlivě jsme pro vás po všech koutech sbírali ty nejvypečenější kousky z československé a zahraniční produkce. Uvidíte spoty, na které jste už možná dávno zapomněli, rozšířené režisérské verze (tzv. Director’s cut) ale i ty, které se na televizní obrazovky vůbec nedostaly. Těšit se můžete na reklamy humorné, ale i silně emotivní. Zahraniční blok reklam pak nabízí zcela odlišný přístup ke kreativě a silný důraz na image propagovaných značek. Uvedeme reklamy, které vyhrávají mezinárodní soutěže, jako je Golden drum, Cannes Lions nebo Clio Awards.
Navíc vám to všechno promítneme na filmové plátno a na psí uši slibujeme, že vám ty reklamy nepřerušíme žádným filmem, zprávami ani telenovelou!
Po skončení projekce bude následovat vystoupení Jitky Charvátové (exSkyline) s kapelou Mother Ducks, která přijede představit svou letošní sólovou desku Feed My Lion. Role předskokanů se ujala olomoučká elektroformace Narcotic Fields. O zábavu do rána je tedy postaráno!
Vstupné: studenti: 75,- | plné vstupné 150,-