Ze středy na čtvrtek se na Bruselské cestě v Holešovicích konal první ročník Prague City Festivalu. Organizaci si vzala na starost agentura Punx Not Dead, která má za sebou již několik větších akcí, například právě na pražském Výstavišti. Očekávání byla obrovská! Kdy jindy se totiž do hlavního města sjedou taková esa jako 30 Seconds to Mars, The Hives, Hadouken!, Flogging Molly, House of Pain aj. Byla to ale nelogická a omezující pravidla, která dokázala natěšeným návštěvníkům zkazit celkový dojem. První šok přišel po vstupu do areálu, kde jste zjistili, že všechno co jste nechali v úschovně či kdekoliv mimo areál, si budete moci vyzvednout až půjdete domů, a to jak obyčejní návštěvníci, tak i akreditovaní novináři s fotopasem. Jednou se dostanete z areálu pryč a už vás nepustí dovnitř. Pro fanouška, který si chtěl poslechnout energické ska v podání plzeňských Tleskač a zároveň směs kytarových rifů a rapu v podání House of Pain musel v areálu vydržet zhruba 11 hodin. Dokonce ani sami security pracovníci neměli s vycházením z areálu jasno a např. při pokusu dostat se vchodem na stage B radili ať areál obejdeme. Z festivalu se tak stala jedna velká procházka… Nejdelší procházka čekala návštěvníky po půlnoci, kdy se začala rozebírat hlavní stage. Ochranka poté hlavním východem nikoho nepouštěla, protože se tam prý v blízkosti nacházela drahá technika. Organizátoři se zřejmě báli, že si návštěvníci odnesou nějaký ten suvenýr v podobě těžkých reprobeden sebou.
Jakmile však příšla na řadu hudba, nálada se změnila. Vystoupení největších hvězd jako The Hives, 30 Second to Mars, Hadouken!, Flogging molly, SkinDread, Gogol Bordello či House of Pain patřily svou kvalitou k tomu nejlepšímu! Každý ze zúčastněných si je užil po svém, ať už před podiem nebo v zadní části. Festivalu dominovali před půlnocí kalifornští Thirty second to mars, kteří předvedli vizuálně působivou show, doplněnou o další dvě obrazovky na hlavním pódiu. Hudebně byl však koncert mírným zklámáním. Vystoupení chyběla dynamika a nějaký silnější moment. O to se postarali švédští The Hives a jejich frontman Howlin‘ Pelle Amqvist, který lezl po konstrukcích stage, ukazoval prostředníček na diváky a při každé druhém tracku vyhodil mikrofon pár metrů do vzduchu.
Skvělou show předvedla i mladá britská skupina Hadouken!, která je svou electronickou aranží často přirovnávána ke kapele The Prodigy, stačí si jen odmyslet jejich věk a časté nevhodné texty plné nechutných narážek. Hadouken! vystoupili v České republice již po třetí a podle jejich názoru, to bylo na PCF rozhodně nejlepší. České publikum má pro Hadouken! rozhodně slabost. Na Prague City Festivalu jsme toho byli opět svědkem. Nebylo to ale jen o Houdoukenech. Divocí Gogol Bordello, legendární Flogging Molly, ohlušující Skindread, rozjetá partička Tleskač a stálice české hudební scény Support Lesbiens. To vše patřilo ke koloritu této megalomanské akce.
Symbolem celého festivalu bylo vydařené počasí. Až do půlnočního programu převládalo příjemné klima, které nepokazil ani následný déšť. Neboť ti co vydrželi až do pozdních hodin, se zdržovali uvnitř haly, kde vystupovali třeba House of Pain, DJ Sadler nebo Tommyboy.
Uvidíme, zda-li se první ročník povedl natolik, aby se organizátoři poučili a dotáhli ho v příštím roce do zdárnějšího konce. Snad už i s punkrockovými Blink 182, kteří jako letošní největší lákadlo, vypadli z programu a velká část fanoušků se rozmyslela festivalu neúčastnit.
Foto: Marek Sainer