IAMME CANDLEWICK s novou deskou!

bandzone.cz/iammecandlewick

 

Pražská písničkářka, zpěvačka, cestovatelka a členka iniciativy Buskerville Andrea Knotková, vystupující pod pseudonymem IAMME CANDLEWICK vydává své debutové album „I AM YOU“ sotva dva roky poté, co si v Iowě pořídila svou první kytaru. Na výsledném tvaru to ovšem není nijak znát. Patrná je naopak taktéž dvouletá, pečlivá, detailní práce, kterou zpěvačka a její producent Sabri Hilli desce věnovali. Z té vzešlo album „I AM YOU“, na kterém spolupracovala řada známých pražských hudebníků, jako například akordeonista Mario Bihári, houslový virtuóz Martin Zbrožek, basista Pjer la Šéz či jazzový kytarista Petr Eichler.

 

IAMME CANDLEWICK se i díky svému otci, který je známým profesionálním muzikantem – věnuje hudbě od útlého dětství, své zásadní hudební zkušenosti ale získala především v posledních letech na cestách po celém světě. To se odráží i v konceptu jejího debutového alba: „Celý projekt připomíná cestovní deník a reflektuje poslední dva roky mého života, které jsem strávila na cestách světem vnějším i vnitřním. Teče v něm řeka Ganga, zuří sněhová bouře u hranic Kanady, voní čerstvě posekané pole na jihu Evropy, já se v něm někdy schovávám pod palmou a jindy běžím strání a vždycky potkávám spřízněné duše a učím se žít.“

 

Hudební motivy a inspirace plynou ze spolupráce s hudebníky, s kterými se IAMME setkala a spolupracovala v rozličných koutech světa. Na albu „I AM YOU“ najdeme ozvěny folkové scény amerických undergroundových klubů, indických manter a sufijských motivů, izraelských náboženských zpěvů, vandráků u cesty i českého písničkaření. Vše nazpíváno (kromě dvou českých písní na albu) na české poměry nezvykle precizní angličtinou absolventky anglistiky na FF UK, která v cizině strávila i velkou část svého dětství. Cestovatelský ráz alba „I AM YOU“ umocňuje i mnohovrstevnatý booklet od oceňované grafičky Štěpánky Bláhovcové.

 

Písničkářka IAMME CANDLEWICK vstoupila do obecnějšího povědomí svým koncertním vystoupením na pražském magistrátě, kdy přítomným zastupitelům zazpívala požadavky na změnu pravidel pro pouliční umění (tzv. busking) v hlavním městě. „Principem pouličního hraní je moment, ve kterém se právě nacházíte. Stojíte na ulici všanc počasí, městu a momentální náladě kolemjdoucích i sebe sama a snažíte se něco sdělit. Mně se na hraní na ulici nejvíc líbí motiv tuláctví a hledačství,“ říká Iamme. Spolu s kolegy z iniciativy Buskerville se jí pak v minulém roce opravdu podařilo podmínky pro pražské buskery změnit a přiblížit tak naši metropoli světovým standardům.